Sľub, ktorý dal anjel strážny Pátrovi Piovi

2
Anjel strážny zohral dôležitú úlohu v živote  Pátra Pia z Pietrelciny, ktorý spoznal a ocenil úlohu „posla“ neviditeľného priateľa. "Ak ma potrebujete, pošlite svojho anjela strážneho," opakoval veriacim. A mal naozaj veľa práce, počas celých hodín počas dňa i noci počúvať posolstvá toľkých anjelských stvorení, ktoré mu prinášali posolstvá ľudí z celého sveta. 

Páter Pio mal veľmi zvláštnu, jemnú a úctivú oddanosť k anjelovi strážnemu. Jeho malý spoločník z detstva, „dobrý anjelik“, bol vždy nápomocný. Bol precíznym a poslušným priateľom, ktorý ako veľký majster svätosti ho neustále podnecoval k pokroku vo vykonávaní všetkých cností. Jeho vytrvalým a diskrétnym konaním bolo vedenie, rady a podpora. Keď anjel nebol vyzvaný, aby zasiahol, páter Pio dôverne vedel vzniesť aj krutú a bratskú výčitku:

"Nepoviem ti ako ma tí úbohí bijú. Niekedy mám pocit, že umieram. V sobotu sa mi zdalo, že ma naozaj chcú dobiť, už som nevedel, kam sa mám obrátiť. Otočím sa k svojmu anjelovi. Potom, čo ma nechal chvíľu čakať, sa konečne okolo mňa vznáša a anjelským hlasom spieva chválospevy na božský majestát. Stalo sa, že som mu tvrdo vyčítal, že ma nechal tak dlho čakať, pričom som ho nezabudol zavolať na pomoc. Aby som ho potrestal, nechcel som sa mu pozrieť do tváre, chcel som utiecť, chcel som mu ujsť, ale chúďatko sa ku mne dostalo takmer s plačom, až kým som zdvihol pohľad a pozrel som sa naňho a zistil som, že ho to všetko mrzí... Vždy som ti nablízku - hovorí -Stále sa túlam okolo teba, táto moja náklonnosť k tebe nevyhasne ani po živote."


Páter Pio opakovane vyjadril svoje myšlienky o anjelovi strážnom:

"….nezabudnite na tohto neviditeľného spoločníka, ktorý je vždy prítomný, vždy pripravený nás počúvať. Ó, nádherná intimita, ó požehnaná spoločnosť, toto je, keby sme to vedeli pochopiť! “

“Maj ho stále pred očami, často si pripomínaj prítomnosť tohto anjela, ďakuj mu, modli sa k nemu, rob mu vždy dobrú spoločnosť. Otvor sa a zver sa mu so svojimi bolesťami; neustále sa boj, že urazíš čistotu jeho pohľadu. Vedz to a dobre si to zafixuj vo svojej mysli. Je taký jemný, taký citlivý. Obráť sa k nemu v hodinách vrcholného trápenia a zažiješ jeho blahodarné účinky. Nikdy nehovor, že si sám v boji s našimi nepriateľmi; nikdy nehovor, že nemáš dušu, ktorej sa môžeš otvoriť a dôverovať. Bola by to ťažká krivda, ktorá by sa stala tomuto nebeskému poslovi."

"Aká potešujúca je myšlienka, že je nám nablízku duch, ktorý nás od kolísky až po hrob neopustí ani na chvíľu, ani keď sa odvážime zhrešiť, tento nebeský duch nás vedie, chráni ako priateľ, brat." 

"Je nesmierne potešujúce vedieť, že tento anjel sa za nás neustále modlí, ponúka Bohu všetky dobré skutky, ktoré konáme, naše myšlienky a naše túžby..." 

"Nech vás váš dobrý anjel strážny vždy stráži, nech je to tvoj vodca, ktorý ťa vedie po drsnej ceste života; vždy ťa udržiava v Ježišovej milosti, podopiera ťa rukami, aby si nezakopol do nejakého kameňa, ochraňuje ťa pod svojimi krídlami pred všetkými nebezpečenstvami sveta, diabla a tela."


Masima

Zverejnenie komentára

2 Komentáre
Prosím nespamujte. Každý komentár je spravovaný Adminom. * Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. O padre Piooroduj zanas a pomos nam Amen

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Svatý Otče Pio, přimlouvej se za mne u Boha, pomoz prosím mojí rodině . Amen

    OdpovedaťOdstrániť
Zverejnenie komentára
To Top