Posledné obdobie pátrovho života až do smrti, sa vyznačovalo týmto problémom. Videli sme ho angažovaného v skutočnom krížovom ťažení.
Tlač o ňom viackrát písala ako o jedinom kňazovi v kresťanstve, ktorý zostal v boji proti móde, brániac hanblivosť.
Keby jeho hlas nebol býval hlasom na púšti, nebolo by sa dospelo k dnešnej potope, ktorá začala od minisukni.
A zostupuje sa ešte ďalej do priepasti, na stále nižšej úrovni mravov a spoločnosti: rozvod, potrat, erotizmus, pansexualizmus.
On to predvídal, dával najavo, že sa klesne do takej rokliny.
Vyžadoval, aby sukňa siahala k lýtku, inak posielal preč bez rozhrešenia a ani nedovolil, aby sa také ženy priblížili k spovednici. V tomto bol neúprosný, mal ohnivé slová: „Choď sa ustrojiť, ... Nemravná, ... Špinavá, ... Necudná ...“
Jednej dievčine raz povedal: „Rád by som ti usekol paže..., pretože by si trpela menej, než budeš trpieť v očistci.“
Inej zasa povedal: „Nahé mäso bude horieť.“
Svojim duchovným dcéram vysvetľoval: „Je potrebné strojiť sa podľa spoločenského postavenia. Ty sa musíš strojiť tak, aby si sa páčila anjelom a nie mužom. Pán zavrhuje neslušnú a pohoršlivú módu, ktorá vedie k záhube toľkých duší.“
A ďalej: „Dcéra moja, ak máš tú možnosť, kúp si šaty aké chceš, ale nesmieš sa za žiadnu cenu riadiť pohoršlivou a neslušnou módou.“
V tomto ráznom jednaní s Otcom Piom sa nie vždy súhlasilo. Raz poslal takmer všetky ženy preč bez rozhrešenia a páter Paolo mu povedal: „Ale, Otče, prečo sme tu, a všetky...“
Otec Pio reagoval: „Ak neprestaneš, pošlem preč aj teba.“
A tomu, kto to neschvaľoval, povedal: „Uvidíš... uvidíš... kam to až dotiahneme.“
Teraz mu už všetci dávajú za pravdu, ale je neskoro, pretože za dobu jednej generácie sme takmer zničili mravný zmysel v dnešnej spoločnosti.
Teraz mu už všetci dávajú za pravdu, ale je neskoro, pretože za dobu jednej generácie sme takmer zničili mravný zmysel v dnešnej spoločnosti.
Masima
zdroj: Otec Pio, Ikona Ukrižovaného (Nello Castello)
zdroj: Otec Pio, Ikona Ukrižovaného (Nello Castello)