Citáty Pátra Pia

0
Krátke citáty na rozličné témy od svätého talianskeho stigmatizovaného kapucína Padre Pia zo Pietrelciny (+1968).

 "Vy, kto ste zodpovední za duše, skúšajte to s láskou, s veľkou láskou, so všetkou vašou láskou, vyčerpávajúcou láskou, a keď to nemá účinok - trestajte, pretože Ježiš, ktorý je naším vzorom, nás tomu učil stvorením pekla rovnako tak ako raja. "

"Jeden skutok lásky k Bohu, urobený v období vyprahnutosti, je cennejší než sto vykonaných so záľubou a útechou."

"Toto moje srdce je tvoje - môj Ježišu, vezmi toto moje srdce, naplň ho svojou láskou a potom so mnou rob čo chceš."

"Boh nás miluje. Dôkazom jeho lásky je, že nás znáša, keď Ho urážame."


"Rozsvieť oheň (Ježišu), ktorý si priniesol na zem, aby si ním bol strávený a smel byť obetovaný na oltári Tvojej lásky, v obeti Tvojej lásky. Nech vládneš v mojom srdci a v srdciach všetkých. Nech každý a všade sa spoja v speve chvály, velebenia a vďakyvzdania Tebe kvôli láske, ktorú si nám ukázal v tomto tajomstve (Tvojho narodenia) Božskej lásky."

"Milujte Ježiša, milujte ho veľa, a preto milujte obeť ešte trochu viac ako teraz ... Láska chce byť vyjadrená."

"Láska všetko zabúda, všetko odpúšťa bez výhrady."

"Tvor, ktorý nemiluje Boha, klesá na úroveň zvieraťa, zatiaľ čo láska, Božia láska, ho dvíha k trónu Boha. Ďakujme milosrdnému Pánovi a modlime sa, aby naplnil vaše srdce láskou."

"Nikdy sa nesťažujte na urážky, nech prichádzajú odkiaľkoľvek. Pamätajte, že Ježiš bol zahrnutý potupou a zlobou ľudí, ktorým sám pomohol. Odpusťte každému s kresťanskou láskou a majte na pamäti príklad nášho božského Majstra, ktorý prosil svojho nebeského Otca za odpustenie dokonca tým, ktorí Ho ukrižovali."

"Ježiš a vaša duša musia pestovať víno spoločne. Vaša úloha je zbierať a odnášať kamene a vytrhávať burinu. Ježišova úloha je zasievať, zasadzovať, pestovať a zalievať. Ale dokonca aj keď vy pracujete, Ježiš pomáha. Bez neho nemôžete nič urobiť."

"Pamätaj: hriešnik, ktorý ľutuje svojich hriechov, je bližšie k Bohu než spravodlivý, ktorý sa chváli svojimi dobrými skutkami."

"Nikdy nie je stratený čas strávený na slávu Boha a pre dobro našich duší."

 "Áno, ja z celého srdca žehnám prácu pri katechizovaní detí, pretože ony sú malé kvety Ježiša. Tiež žehnám horlivú prácu misionárov. "

"Všetci sme povolaní Pánom, aby sme zachraňovali duše a pracovali k Jeho sláve. Každý môže a mal by propagovať Božiu slávu a pracovať pre spásu ľudí. Tým, že žije kresťansky a stále sa modlí k Pánovi: ,Príď kráľovstvo tvoje a neuveď nás do pokušenia, ale zbav nás zlého.' Toto by ste mali robiť, k tomu účelu úplne a stále sa ponúkať Pánovi."

"Povstaň, Pane, a posilni vo svojej milosti tých, ktorých si mi zveril, a nedovoľ, aby niekto zbehol zo stáda a bol stratený. Môj Bože, môj Bože! - Nedovoľ, aby bolo stratené Tvoje dedičstvo."

"Náležim každému. Každý môže povedať: ,Padre Pio je môj'. Milujem veľmi svojich bratov v exile. Milujem svoje duchovné deti toľko ako svoju vlastnú dušu a dokonca viac. Navrátil som ich Ježišovi bolesťou a láskou. Môžem zabudnúť na seba, nie však na svoje duchovné deti, a uisťujem vás, že keď ma Pán zavolá, poviem mu: ,Pane, zostanem pri bráne raja. Vstúpim iba, až uvidím, ako vchádza posledné z mojich detí.' Toľko trpím, že nemôžem viesť všetkých svojich bratov k Bohu. Niekedy mi takmer puká srdce, keď vidím toľko trpiacich duší, ktorým nie som schopný pomôcť, a toľko bratov, ktorí sú spojení so satanom!"

"Buď stále pri Ježišovi v Getsemanskej záhrade a On ťa vždy uteší v čase tvojej agónie."

"Je jedna vec, ktorú nemôžem vôbec zniesť a to je toto: Ak mám niekoho pokarhať, som vždy ochotný to urobiť, ale nemôžem zniesť, keď vidím, ako to robia iní. Preto je neznesiteľné vidieť niekoho poníženého alebo pokoreného."

"Bohu sa páči, že tieto úbohé bytosti sa kajajú a naozaj sa k Nemu navracajú: S týmito ľuďmi je potrebné mať materské cítenie, je potrebné byť nesmierne starostlivý, pretože Ježiš nám hovorí, že v nebi je väčšia radosť z jedného kajúceho sa hriešnika, než z vytrvalosti deväťdesiatdeväť spravodlivých. Toto vyhlásenie Vykupiteľa naozaj utešuje toľko nešťastných duší, ktoré keď zhrešili a ľutovali toho, prajú si navrátiť sa k Ježišovi."

"Radšej by som bol porezaný žiletkou, než spôsobil niekomu zármutok."

"Konaj všade dobro, aby ľudia smeli povedať: ,To je syn Krista.' Vydrž skúšky, chorobu a bolesť z lásky k Bohu a na obrátenie úbohých hriešnikov. Pomôž slabému, uteš zarmúteného."

"Neznepokojujte sa tým, že mi beriete čas, pretože mám najradšej čas, ktorý strávim pre posvätenie duší. Neviem, ako poďakovať nášmu nebeskému Otcovi, že mi dáva spoznať duše, ktorým som schopný nejakým spôsobom pomôcť."

"Nikdy mi do mysle nevstúpila myšlienka na pomstu. Modlil som sa za ne (ohováračov) a stále sa modlím. Snáď som niekedy povedal Pánovi: Pane, ak je nutný trest, aby ich obrátil, potom ich potrestaj, aby mohli byť spasení."

Masima

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Každý komentár je spravovaný Adminom. * Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top