Páter Pio a večnosť

0
Osobné svedectvo o svätom kapucínovi otcovi Piovi (+1968) z pera Karla Wagnera na tému večného údelu niektorých duší.

Pýtal som sa pri spovedi otca Pia, či by mi nepovedal, ako obstál pred súdom Božím môj vo vojne padlý brat. Otcova tvár sa rozjasnila: "Je už v nebesiach u Pána!"


Mladý právnik sa pýtal na svojho pred štyrmi rokmi zosnulého dedo. "Váš starý otec bol lekárom, a v tom povolaní vykonal mnoho dobrých skutkov; smie preto pozerať v nebi na Boha."
Potom sa právnik pýtal na druhého dedka, zosnulého už pred pätnástimi rokmi; bol to človek nábožensky ľahostajný. Hovorieval vraj: čo by som sa spovedal, nič som neukradol, nikoho som nezabil. Alebo: načo mám chodiť v nedeľu na omšu; to sa radšej pomodlím doma alebo v prírode!
Lenže, ako je známe, ľudia tohto druhu sa nemodlievajú vôbec.

Pri tejto otázke otec Pio zbledol a trasúcim sa hlasom odpovedal: "Nemôžem sa na neho pozerať - je tak príšerný, zmieta sa vo večných plameňoch!"

Muž opustil ženu s dvoma deťmi a po tri roky už žil s inou. Ochorel; na dohovor priateľov prijal sviatosť chorých a zomrel. Jeho prvá žena sa vo spovedi pýtala na jeho osud.
"Poviem ti to, pretože viem, že to znesieš. Duša tvojho muža je navždy zavrhnutá. Keď prijímal sviatosť chorých, zamlčal veľa hriechov a nemal ľútosť ani dobrý úmysel. A hrešil tiež proti Božiemu milosrdenstvu; hovorieval, že si chce užiť života a že sa k Bohu obráti, až bude starý."

Každý z nás si totiž musí zvoliť jeden z troch krížov, ktoré kedysi stáli na Kalvárii: buď zomrie nevinný s Ježišom, alebo kajúcne ako lotor po pravici, či nekajúcne ako bohorúhač po ľavici. Je na nás, čo si vyberieme.

Známa pani sa po spovedi pýtala na zosnulú sestru, ale otec mlčal. Keď sa za tri týždne opäť spovedala, povedal jej sám od seba: "Tvoja sestra je už v nebi!"
"Vy ste sa teda, otče, za ňu modlil a trpel, aby bola vyslobodená z očistca? Veď beztak denne znášate také bolesti! Nemohla by som ja teraz na oplátku vytrpieť to, čo vy ste vytrpel za dušu mojej sestry?"
Vážnym hlasom odpovedal: "Moja milá, nevieš, čo hovoríš; také bolesti by si neprežila!"

Písomné odpovede na podobné otázky otec Pio nedáva; hovorieva žartom: "Nie som žiadna nebeská informačná kancelária."

Jedna zvedavá žena prišla k spovednici s celým zoznamom nebožtíkov, dostala však túto radu: "Ak ťa to toľko zaujíma, urob si výlet do večnosti a uvidíš sama, kde kto je.“ 

Masima

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Každý komentár je spravovaný Adminom. * Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top