Páter Pio, urob niečo, lebo ja už nemôžem - skutočný príbeh

0
V mojom byte visí na stene hosťovskej izby obyčajný tanier na raňajky. Ale trochu nezvyčajný, pretože je s obrazom Pátra Pia. Vždy to vzbudzuje prekvapenie a záujem mojich hostí, ktorí sa bez slova pýtajú: ale prečo? Hovorím teda, že je patrónom môjho „domu“ a rozprávam im celý príbeh, no v skratke, takmer „telegraficky“.

Mojím snom bolo ísť do Ríma osláviť kanonizáciu „môjho“ Pátra Pia. Po rozbore domáceho rozpočtu som zistila, že mám len tretinu peňazí na veľkú, takmer dvojtýždňovú púť v Taliansku, kde najdôležitejším prvkom bola účasť na kanonizácii kapucína z Pietrelciny v chráme Svätého Petra. 

Žiaľ, všetko nasvedčovalo tomu, že na to finančne nebudem mať a tak som pred spaním namiesto "dobrú noc" povedala: Páter Pio, rada by som išla do Ríma, ale poznáš situáciu ... Ak ma naozaj pozývaš na túto výnimočnú udalosť, potom dúfam, že mi pomôžeš.

Na druhý deň mi doslova a do písmena zavolala moja príbuzná a povedala mi, že chcela ísť do Ríma, musí to zrušiť a spýtala sa, či by som ju chcela nahradiť, pretože v ten deň naozaj nemôže cestovať. Som si istá, že si viete predstaviť moje prekvapenie. Samozrejme, že som okamžite súhlasila a pomyslela som si: Ďakujem ti, páter Pio, že si ma predsa len pozval!

Išla som s celou skupinou Poliakov na cestu po Taliansku, nazvanou „po stopách pátra Pia“. Boli sme medzi inými v Pietrelcine, rodisku svätca, a v San Giovanni Rotondo.

Keď sme sa blížili k Rímu, zatúlali sme sa do malého mestečka neďaleko Večného mesta. Hladní sme zašli do reštaurácie. Privítal nás tam samotný majiteľ s pekným menom Alessio a spýtal sa, odkiaľ sme a či ideme na zajtrajšiu kanonizáciu pátra Pia. Odpovedali sme, že áno, ideme na tento obrad a že sme z rôznych častí Poľska.


Pán Alessio bol rád, že sme si náhodou vybrali jeho miesto na obed a oddych. Objednali sme si iba jedno jedlo, ale šéfkuchár nám naservíroval dve jedlá a dezert. Láskavosť pána Alessia nami pohla. To však nebol koniec jeho láskavosti - po dezerte nám niekoľko zamestnancov reštaurácie prinieslo na objednávku šéfkuchára naskladané raňajkové taniere, každý so známou tvárou Pátra Pia. 

Šéf reštaurácie so širokým úsmevom na tvári priniesol na porovnanie obyčajný raňajkový tanier a vysvetlil nám, že práve z týchto „raňajkových“ tanierov bol vyrobený tanier s podobizňou pátra Pia. Celkom prešťastný nám vysvetlil, že všetci Taliani a „ľudia Slova“ milujú Pátra Pia. Dokonca aj tí, ktorí nechodia do kostola! Aj takí, čo vôbec nie sú veriaci. Pia skrátka všetci veľmi milujú!

Nakoniec som sa usmiala aj ja a dodala som, že chápem lásku a nadšenie pána Alessia pre skromného, ​​ale „charakterného“ pátra Pia. Tanier som starostlivo zabalila a priniesla do môjho prenajatého bytu v Starom Meste.

Prešlo niekoľko rokov. Jedného dňa, kráčajúc po chodníku, som prechádzala okolo kapucínskeho kláštora a v duchu som sa obrátila na Pátra Pia. Povedala som: Páter Pio, som naozaj unavená z tohto neustáleho blúdenia, že nemám vlastné bývanie. Prosím, urob niečo, pretože ja už naozaj nemôžem!

Bola to naozaj krátka, ale „srdečná“ modlitba a odznela na chodníku. Prešlo pár mesiacov a začala sa objavovať možnosť získať vytúžený byt. Zistila som, že je to v blízkosti novej farnosti svätého Pátra Pia. Bola som naozaj zvedavá, kde je toto miesto a tak som sa rozhodla, že tam zájdem. Keď som tam prišla, videla som starý barak, z ktorého sa ozývali liturgické spevy. Vedľa bola rozkopaná plocha, tehly, žeriavy, jedným slovom – prebiehala stavba kostola. A počas stavby sa farníci stretávali v kasárňach, kde sa napriek mnohým nepríjemnostiam všetci cítili ako jedna veľká rodina.

Prešli ďalšie dva roky a mala som sa stretnúť s prezidentom jedného z bytových družstiev, aby som sa porozprávala o mojom byte. Ukázalo sa, že v rôznych častiach mesta je na výber viacero možností bývania. Dlho som nerozmýšľala, ani nezvažovala, hneď som si vybrala sídlisko a dokonca aj konkrétnu ulicu, kde už bývali moji kamaráti z vysokej školy. Často mi hovorili: „príď sa sem, je to tu fakt super a veľa zelene“. Toto rozhodnutie som urobil hneď na stretnutí.

Keď som sa lúčila so „šéfom“ bytového družstva, na stole som zbadala obrázok s podobizňou Pátra Pia a v pozadí nejaké načrtnuté sídlisko. Požiadala som o fotografiu s pozadím a bolo mi povedané: Pani Iwonka, toto je sídlisko, ktoré ste si vybrali, a preto je na tejto fotografii páter Pio, pretože je to jeho budúca farnosť. Pod fotografiou bol nápis: "Dôveruj a neboj sa, Boh je milosrdný a vyslyší tvoju modlitbu."

V zlomku sekundy som si spomenula na svoju modlitbu spred niekoľkých rokov na chodníku, v ktorej som prosila Pátra Pia o pomoc pri získaní bytu. Keď som sa presťahovala do svojho vysnívaného bytu, zavesila som tanier pána Alessia a povedala svojej rodine, že je patrónom domu a že na pamiatku jeho narodenín v skromnom domčeku v Pietrelcine 25. mája darujem pátrovi Piovi symbolickú kyticu ruží. Možno nie vždy doslova pre neho, ale pre každého, kto túži pomôcť.

Masima - svätý Páter Pio

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Každý komentár je spravovaný Adminom. * Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top